ako na to?

Všetko čo ste chceli vedieť o avokáde a báli ste sa opýtať.

Avokádo je jedným z najobľúbenejších druhov ovocia na svete. Konzumovali sa od staroveku a konzumujú sa dodnes. Avokádo je známe svojim vysokým obsahom tukov a schopnosťou dodávať energiu bez toho, aby spôsobovalo prírastok hmotnosti alebo cukrovku. Avokádo je tiež bohaté na vitamíny A, C, E, K, B6, B12 a foláty. Obsahuje menej kalórií ako iné ovocie, ale poskytuje viac živín ako akýkoľvek iný zdroj potravy. Avokádo je tiež veľmi všestranné. Môžete ich použiť na veľa spôsobov vrátane šalátov, smoothies, dezertov a ešte oveľa viac!

V Spojených štátoch predstavuje avokádo viac ako 10% všetkých predajov čerstvých produktov. Väčšina Američanov konzumuje avokádo najmenej raz týždenne. Priemerný Američan konzumuje každý mesiac asi 1/3 šálky avokáda, čo predstavuje takmer 2 kilogramy avokáda každý rok! To je veľa avokáda!

Hlavným dôvodom, prečo Američania milujú avokádo, je skutočnosť, že chutia výborne. Existuje však aj veľa ďalších dôvodov. Avokádo má vysoký obsah draslíka, vlákniny a vitamínu C. Pomáha znižovať hladinu cholesterolu a zlepšuje kontrolu hladiny cukru v krvi. S konzumáciou avokáda súvisí niekoľko zdravotných výhod, ako napríklad:

Chudnutie – Jesť avokádo pravidelne znižuje telesnú hmotnosť až o 15%. Je to spôsobené zdravým obsahom tuku v ovocí. Udržuje vás dlhšie pocit sýtosti a znižuje chuť na ďalšie výkrmové jedlá. Konzumácia avokáda s vlákninou môže zvýšiť váš metabolizmus a pomôže vám cítiť sa spokojní.

Artritída – Konzumácia avokáda môže znížiť bolesť kĺbov spôsobenú reumatoidnou artritídou. Je to spôsobené protizápalovými vlastnosťami niektorých živín nachádzajúcich sa v avokáde.

Rakovina – Vzhľadom na vysoké hladiny antioxidantov, obsahu živín a kyseliny listovej v avokáde môže pravidelná konzumácia znížiť riziko určitých druhov rakoviny vrátane rakoviny pľúc, prostaty a hrubého čreva.

Krvný tlak – vysoký obsah draslíka v avokáde znižuje vysoký krvný tlak odstránením nadbytočných tekutín z tela. Tiež reguluje hladinu cukru v krvi a znižuje LDL cholesterol (zlý druh).

Zlepšuje trávenie – Obsah vlákniny v avokáde môže zmierniť zápchu a cítiť sa dlhšie sýty. Môže vám tiež pomôcť schudnúť, pretože znižuje zlý cholesterol a znižuje vašu túžbu po nezdravom jedle.

Cukrovka – Zdravý tuk a nízky glykemický index avokáda pomáhajú stabilizovať hladinu cukru v krvi, čo zabraňuje zvýšeniu hladiny inzulínu. Je to dobrý diabetik 1. typu a je užitočný aj pre diabetikov 2. typu.

Srdcové choroby – Mononenasýtené tuky v avokáde môžu skutočne znížiť hladinu zlého cholesterolu a zabrániť tvorbe zrazenín. To pomáha zvrátiť hromadenie povlaku vo vašich tepnách a znižuje riziko srdcových chorôb.