ako na to?

Všetko čo chcete vedieť o výrobe tmavej čokolády

Tmavá čokoláda obsahuje dobré množstvo bielkovín, tukov, sacharidov a vitamínov A, C a E. Tmavá čokoláda má nízky glykemický index (GI). Podľa grafu GI má nízky GI, pretože v tmavej čokoláde nie sú žiadne cukry ani škroby. V tmavej čokoláde sú iba kakaové bôby a cukor. Vďaka tomu je tmavá čokoláda veľmi prospešná pre diabetikov. Graf GI ukazuje, že priemerný človek potrebuje konzumovať okolo 300 gramov tmavej čokolády denne, aby udržal hladinu glukózy v krvi na normálnej úrovni.

Tmavá čokoláda je bohatá na antioxidanty, ktoré pomáhajú chrániť vaše telo pred voľnými radikálmi. Tieto voľné radikály spôsobujú veľa chorôb, ako sú rakovina, srdcové choroby, mŕtvica a Alzheimerova choroba. Boli spojené s obezitou, cukrovkou a inými chronickými stavmi, ako je artritída, astma a depresia.

Ako sa vyrába tmavá čokoláda?

Tmavá čokoláda sa vyrába pomocou niekoľkých krokov. Najskôr sa kakaové bôby pražia a melú na prášok. Potom sa práškový kakaový prášok zmieša s mliekom, smotanou a vanilkovou esenciou. Nakoniec sa zmes zahrieva, kým nezíska hnedastú farbu. Po tomto kroku je zmes veľmi horúca, ale nie s bodom varu, takže si pri jedle nespálite jazyk.

Čokoláda sa vyrába z dvoch prísad, kakaových bôbov a kakaovníka. Slovo čokoláda pochádza zo starodávneho aztéckeho slova „chocolātl“. K dispozícii sú 4 hlavné druhy tmavej čokolády. Sú to nesladená čokoláda na pečenie, nesladená čokoláda na jedenie, polosladká čokoláda a sladká tmavá čokoláda.

Nesladená čokoláda na pečenie a nesladená čokoláda na jedenie sú v zásade stopercentne čisté kakao bez pridania cukru alebo mliečneho tuku. Sú to najčistejšie formy tmavej čokolády. Pri pečení a varení sa používa nesladená čokoláda na pečenie. Nesladená stravovacia čokoláda je určená na stravovanie. Chutí silnejšie ako nesladená čokoláda na pečenie a môžete si ju vychutnať aj bez niečoho iného, ​​rovnako ako sladká tyčinka.

Polosladká čokoláda obsahuje trochu cukru a mlieka pridaného do nesladenej čokolády. Obsahuje asi 35% kakaovej sušiny a asi 50% cukru a mliečneho tuku. Je to najsladšia a najobľúbenejšia forma tmavej čokolády.

Sladká tmavá čokoláda je 60% kakaovej sušiny a 50% mliečnej sušiny a cukru. Je sladšia ako polosladká čokoláda, pretože sa používa viac cukru a menej kakaovej sušiny.

Proces sušenia je veľmi dôležitý pre kvalitu sušeného ovocia. Sušené marhule sú vynikajúcim zdrojom vitamínov A a C. Sú tiež dobrým zdrojom draslíka a vlákniny. Je to zdravé občerstvenie. Ak hľadáte rýchle a ľahké jedlo, sušené marhule sú pre vás ideálne. Môžete ich jednoducho jesť také, aké sú. Sú tiež skvelým doplnkom k vášmu domácemu müsli. Môžete ich tiež pridať do sáčkov na ovocie sušených mrazom a pridať tak ďalšiu chuť a výživné látky.

Korenené marhule v tmavej čokoláde

Zloženie:

  • 1 šálka sušených marhúľ
  • 2 lyžice lupienkov z tmavej čokolády
  • ½ čajovej lyžičky škoricového prášku
  • Štipka mletého zázvorového prášku

Vložte marhule do misy a podlejte ich vriacou vodou. Namočte ich asi na 20 minút. Po 20 minútach vodu sceďte a marhule nechajte 10 minút vyschnúť.

Medzitým dajte panvicu s vodou a priveďte ju do varu. Stíšime oheň a na panvicu položíme drevenú lyžicu. Na varešku položte žiaruvzdornú misku a pridajte marhule, tmavú čokoládu a korenie. Misu prikryjeme tanierom a necháme asi 5 minút odstáť. Pred podávaním poriadne premiešajte.

Robí 2 porcie.

Čokoláda je veľmi populárna pochúťka na celom svete. Existuje mnoho rôznych spôsobov, ako si to vychutnať, každý z nich ponúka iný zážitok. Jedným z najobľúbenejších spôsobov stravovania čokolády je čokoláda.