ako na to?

Jednoduché tipy na chudnutie pre každého

1) Jedzte každý deň aspoň jednu porciu ovocia alebo zeleniny. Ak nejete ovocie a zeleninu, znamená to, že nemáte túžbu schudnúť. Aby ste si udržali zdravie, musíte jesť ovocie a zeleninu. Ak teda chcete schudnúť, musíte začať jesť ovocie a zeleninu každý deň.

2) Vyhýbajte sa jedlám s vysokým obsahom tuku. Medzi jedlá s vysokým obsahom tuku patria vyprážané jedlá, sladké nápoje, sladké tyčinky, pečivo a iné dezerty. Tieto druhy vysoko kalorických potravín spôsobia, že priberiete, aj keď pravidelne cvičíte.

3) Dbajte na to, aby ste namiesto sódy alebo iného nealkoholického nápoja pili vodu. Sodovka obsahuje cukor, ktorý spôsobuje ochorenia zubného kazu a obezity, ako je diabetes mellitus a srdcové choroby.

4) Vyvarujte sa tučného mäsa a hydiny. Mastné mäso a hydina obsahujú vysoké množstvo nasýtených tukov, ktoré sú nepriaznivé pre vaše zdravie. Zvyšujú hladinu cholesterolu a zvyšujú krvný tlak. Prispievajú tiež k rozvoju rakoviny.

5) Obmedzte príjem alkoholu. Alkohol zvyšuje riziko vzniku cirhózy pečene, mŕtvice, ischemickej choroby srdca, žlčových kameňov, osteoporózy a mnohých ďalších zdravotných problémov. Ak ste muž, nemali by ste prekročiť 2 dávky alkoholu denne. Ak ste žena, potom je povolená jedna dávka alkoholu denne. Jedna porcia zodpovedá 1 pivu, 1 poháru vína alebo 1 panákovi tvrdého alkoholu.

6) Jedzte pomaly a nejedzte, kým sa nebudete cítiť plní. Jedzte, až kým sa nebudete cítiť na 80% plní. Pred prehltnutím svoje jedlo poriadne požujte. Medzi bodnutiami odložte vidličku.

7) Raňajkujte každý deň. Ľudia, ktorí raňajkujú, majú nižšie BMI ako ľudia, ktorí neraňajkujú.

8) Uistite sa, že máte každú noc dostatok spánku. Spánková deprivácia vedie k obezite rôznymi spôsobmi. Zvyšuje túžbu po chuti na cukor a sacharidy. Nedostatok spánku tiež znižuje hladinu leptínu a zvyšuje hladinu grelínu, čo zvyšuje hlad. Spánková deprivácia tiež zvyšuje hladinu kortizolu, čo znižuje oxidáciu tukov.

9) Cvičte najmenej 3 dni v týždni. Môžete ísť do posilňovne a využívať kardio prístroje a posilňovacie stroje, alebo sa môžete venovať fyzickej aktivite vonku. Prechádzajte ďalšiu míľu, keď idete po meste. Choďte po schodoch namiesto výťahom, kedykoľvek je to možné. Choďte tancovať so svojimi priateľmi alebo si zahrajte šport ako futbal alebo tenis.

10) Vyhnite sa konzumácii nezdravého jedla, kedykoľvek je to možné. Rýchle občerstvenie je mimoriadne nezdravé a má vysoký obsah tukov, kalórií a cukru. Aj takzvané zdravé rýchle občerstvenie je nezdravé. Ak musíte jesť rýchle občerstvenie, potom sa snažte jesť zeleninu bez omáčky alebo pokiaľ je to možné, omáčku aspoň preskočte.