ako na to?

Pražené fazuľa? Aké sú výhody?

Refried Beans sú jednou z najobľúbenejších potravín v Amerike. Zvyčajne sa jedia ako občerstvenie alebo jedlo spolu s ďalšími občerstvením, ako sú hranolky, praclíky, krekry a sušienky. Obnovená fazuľa je známa aj ako hamburgery z čiernych fazulí alebo kastról z čiernych fazulí. Existuje veľa rôznych druhov fazule, vrátane: pravidelnej fazule; fazuľa garbanzo; fazuľa pinto; obličky; cícer a dokonca aj šošovica!

Existuje veľa dôvodov, prečo ľudia jedia praženú fazuľu. Niektoré z nich zahŕňajú:

1) Obnovená fazuľa obsahuje bielkoviny, ktoré pomáhajú udržiavať svalovú hmotu a zabraňujú priberaniu. Bielkoviny sú nevyhnutné pre udržanie dobrého zdravia a prevenciu chorôb, ako sú srdcové choroby, cukrovka, rakovina, artritída a ďalšie.

2) Obnovená fazuľa má obsah vlákniny, ktorá pomáha tráveniu. Vláknina pomáha predchádzať zápche a podporuje pravidelnosť stravovania.

3) Obnovená fazuľa je nízkokalorické jedlo. Poskytujú energiu na udržanie vašej fyzickej aktivity a tiež pomáhajú znižovať hladinu hladu.

4) Fazuľa obsahuje veľa železa, čo pomáha predchádzať anémii a podporuje silné kosti. Nedostatok železa je u žien počas reprodukčných rokov bežný kvôli skutočnosti, že k menopauze dochádza v neskoršom veku ako u žien. Ak trpíte nedostatkom železa, môže vám stav vylepšiť konzumácia niekoľkých pražených bôbov.

Je dôležité si uvedomiť, že vaše telo dokáže absorbovať iba obmedzené množstvo železa. Konzumácia nadmerného množstva železa môže viesť k otravám, ktoré môžu byť životu nebezpečné. Nemali by ste skonzumovať viac ako 70mg železa za deň. Ak ste tehotná, nemali by ste konzumovať viac ako 30 mg železa denne.

5) Obnovená fazuľa obsahuje folát, ktorý pomáha predchádzať určitým typom vrodených chýb a potratov. Folát je nevyhnutný pre vývoj plodov u tehotných žien a tiež zlepšuje imunologickú obranyschopnosť vášho tela.

Existuje mnoho spôsobov, ako jesť fazuľu praženú. Všetko záleží na vašom vkuse. Niektorí ľudia radi pridávajú trochu čili so svojimi praženými fazuľami. Iní ľudia najradšej jedia svoje fazule s trochou soli alebo dokonca s kečupom. Väčšina ľudí v Spojených štátoch amerických rada konzumuje svoje fazule s tortillovými lupienkami alebo na burritu.

Koľko kalórií je v miske so zrnami fazule? Všetko závisí od veľkosti porcie, ktorú jete. Napríklad, ak zjete jednu šálku praženej fazule, skonzumujete asi 220 kalórií jedla. To nie je zlé, ak vezmeme do úvahy, že väčšina príloh obsahuje okolo 200 kalórií na porciu.

V supermarkete je tiež veľa značiek fazule. Všetky obsahujú rôzne prísady a rôzne množstvo kalórií. Napríklad, ak máte radi tradičné fazule, môžete vyskúšať fazuľa Frontera, ktorá obsahuje iba 220 kalórií v porcii. Sú čisté a prírodné a neobsahujú žiadne tuky ani cholesterol. Ak si chcete doma vyrobiť vlastnú fazuľu, môžete vyskúšať fazuľu Goya, ktorá obsahuje 180 kalórií na porciu.

Ak chcete pridať pálivú omáčku alebo čili, pokúste sa vyhnúť tým, ktoré majú viac ako 50 miligramov sodíka na porciu. Mali by ste sa tiež vyhnúť grilovacej omáčke alebo iným druhom omáčky, ktoré obsahujú viac ako 200 kalórií na porciu. Ak hľadáte nízkokalorickú, ale zároveň chutnú pochúťku, vyskúšajte občerstvenie s príchuťou syra Hot Chili Bean Nacho Cheese, ktoré obsahuje iba 5 kalórií na fazuľu, a napriek tomu chutí tak vynikajúco.

Existuje niekoľko spôsobov varenia fazule. Niektorí ľudia radi pridajú trochu vody a nechajú fazuľu dusiť asi jednu hodinu. Táto metóda nie je veľmi populárna, pretože varenie fazule trvá príliš dlho. Je oveľa jednoduchšie pripraviť si fazuľu pomocou tlakového hrnca.

Existuje niekoľko rôznych typov tlakových hrncov, ale všetky fungujú podobným spôsobom. Základné prevedenie je utesniť jedlo vo vnútri bezpečnej tlakovej nádoby a nechať vnútri hrnca stúpať tlak, kým sa nedosiahne správne množstvo tlaku na bezpečné varenie jedla. Existuje niekoľko rôznych značiek tlakových hrncov. Niektoré sú navrhnuté tak, aby boli bezpečné za väčšiny podmienok, zatiaľ čo iné sú navrhnuté tak, aby boli bezpečné iba za určitých podmienok.

Mnoho ľudí rád používa tlakový hrniec, pretože je energeticky účinný, šetrí čas a jedlo zvyčajne dopadne lepšie. Napríklad, ak varíte suchú fazuľu v tradičnom hrnci, príprava fazule môže trvať 2 hodiny alebo viac. Príprava fazule s tlakovým hrncom trvá asi 35 minút. Je to tak preto, lebo tlakový hrniec zvyšuje teplotu varenia kvapaliny vo vnútri hrnca, takže chemická reakcia prebieha oveľa rýchlejšie.

Väčšina tlakových hrncov je zvyčajne vyrobená z hliníka alebo ocele. Lacnejšie modely sú vyrobené z hliníka, ale nevydržia príliš veľa tepla alebo tlaku. Používanie týchto typov tlakových hrncov môže byť nebezpečné. Najobľúbenejšou značkou tlakových hrncov sú tlakové hrnce All American. Tieto sporáky sa vyrábajú v Spojených štátoch a sú klasifikované ako tlakové hrnce so stredným alebo normálnym tlakom. Bežný tlakový hrniec znesie horúcu temperatu