ako na to?

Ako prekonať 5 najbežnejších problémov so spánkom?

1) Syndróm hlbokého spánku (DSS):

Syndróm hlbokého spánku je častým problémom, ktorý postihuje väčšinu ľudí v určitom období ich života. Nastáva, keď vaše telo prejde do stavu bdelosti s malým alebo žiadnym vedomím o svojom okolí. Môžete sa cítiť ospalí, ale nie ste schopní sa pohybovať, hovoriť alebo dokonca jasne vidieť.

Príznaky:

Počas zaspávania sa môžu vyskytnúť nasledujúce príznaky:

Pocit necitlivosti alebo brnenia v rukách a nohách. Môžete mať ťažkosti s chôdzou, sedením alebo dokonca s normálnym rozprávaním. Vaše oči sa rýchlo zatvoria bez varovania. Môžete tiež mať pocit, že máte záchvat alebo mŕtvicu. Ak zaspíte v ľahu, je možné, že sa prevrátite na chrbát a úplne omdliete!

2) Spánok s pomalými vlnami (SWS):

Spánok s pomalými vlnami je fáza spánku, pri ktorej sa vaša mozgová aktivita spomalí a svaly sa uvoľnia. Počas pomalých vĺn sa môžete cítiť veľmi ospalí a unavení. Možno budete môcť zostať bdelí niekoľko hodín a potom opäť odísť.

3) Spánkové apnoe:

Spánkové apnoe je najbežnejšia porucha dýchania spojená so spánkom. Počas tohto stavu môžete mať ťažkosti s dýchaním, pretože vaše svaly hrdla sa počas spánku úplne uvoľnia. Ak k tomu dôjde, dýchacie cesty sa zrútia alebo zúžia, čo blokuje prúdenie vzduchu.

4) Syndróm nepokojných nôh (RLS):

Syndróm nepokojných nôh je porucha, ktorá spôsobuje nepríjemné brnenie, pichanie alebo pocit pálenia v nohách. Tieto pocity sú zvyčajne najhoršie počas pokoja alebo nečinnosti a dajú sa dočasne zmierniť pohybom nôh.

5) Námesačnosť:

Námesačnosť nastáva, keď človek vstane a zatúla sa – niekedy mimo domu – bez toho, aby si bol vedomý svojich činov. Jednotlivec zvyčajne nemá na incident neskôr pamäť. Námesačníctvo sa považuje za poruchu spánku, pretože to nie je normálne správanie zdravého spiaceho.

Ak sa vám tento príspevok páči, zdieľajte ho.