ako na to?

Ako na zdravú pizzu?

Zdravá výživa sa skladá z mnohých vecí. Musíte jesť výživné jedlá, ktoré sú bohaté na vitamíny, minerály a ďalšie živiny, ktoré vaše telo potrebuje. Vyvážená strava obsahuje všetky druhy ovocia, zeleniny, celozrnných výrobkov a strukovín, ako sú fazuľa alebo šošovica. Existujú aj niektoré orechy a semená, ktoré poskytujú vlákninu a bielkoviny, ale nie sú potrebné pre dobré zdravie.

Existuje niekoľko druhov kôry pizze. Niektoré majú menej tuku ako iné. Je preto veľmi dôležité vybrať si ten pravý pre seba. Ak chcete schudnúť, potom sú najlepšie pizze s nízkym obsahom tuku, pretože obsahujú menej kalórií a tukov v porovnaní s bežnými. Ak sa však snažíte pribrať, potom sú pizze s vysokým obsahom tuku lepšie, pretože poskytujú viac energie a teda viac kalórií ako tie s nízkym obsahom tuku.

Ak hľadáte zdravšiu alternatívu k tradičnej pizze, vyskúšajte tieto zdravé recepty na pizzu:

  1. Pizza pečená v rúre

Pečená pizza v rúre je vynikajúca a má nízky obsah tuku, pretože neobsahuje žiadny olej. Musíte si len pripraviť obľúbenú omáčku a polevy, obe strany pita chleba natrieť olivovým olejom a posypať cesnakovým práškom. Potom pridajte zálievky podľa vášho výberu a dochuťte ďalším posypaním cesnakovým práškom. Pečieme v rúre asi dvanásť minút a potom si pochutnáme!

  1. Pizza s nízkym obsahom tuku z pšeničnej múky

Tento typ pizze má nižší obsah tuku ako bežná pizza. Musíte pripraviť cesto z pšeničnej múky s nízkym obsahom tuku a pridať nejaké sušené bylinky. Keď natriete paradajkovú pastu na cesto, môžete do nej pridať obľúbené zálievky a dochutiť. Pečte v rúre asi dvadsať minút a potom si pochutnajte na tejto vynikajúcej pizze bez tuku!

  1. Pečená zeleninová pizza

Tento typ pizze je vynikajúce a výživné jedlo, ktoré sa dá jesť ako hlavné jedlo alebo ako príloha. Budete potrebovať červenú cibuľu, papriku, šampiňóny, slivkové paradajky, cuketu, olivy a syr feta. Všetku zeleninu nakrájame na kúsky veľké ako sústo a dáme na pekáč. Pridajte trochu čerstvého rozmarínu, soľ, korenie a olivový olej podľa chuti a poriadne premiešajte. Pečieme asi dvadsať minút a potom si pochutnáme ako zálievky na pizzu alebo ako príloha k obľúbenému chudému mäsu.

  1. Zeleninová pizza na grile

Toto je ďalší lahodný a výživný recept na pizzu, ktorý je ideálny pre vegetariánov. Budete potrebovať červenú alebo žltú cibuľu, papriku, cuketu, huby, artičokové srdce a olivy. Všetku zeleninu nakrájajte na kúsky veľké ako sústo a dajte na pekáč. Pridajte trochu čerstvej bazalky, soľ, mleté ​​čierne korenie a extra panenský olivový olej podľa chuti a poriadne premiešajte. Zeleninu grilujte asi desať minút z každej strany a potom si ju doprajte ako polevu z pizze alebo ako prílohu k vášmu obľúbenému chudému mäsu.

  1. Pečená červená paprika a pizza Artičok srdce

Toto je ďalší lahodný vegetariánsky recept na pizzu s nízkym obsahom tuku a vysokým obsahom vlákniny. Budete potrebovať nízkotučnú mozzarellu, červenú cibuľu, nakrájané pečené červené papriky, marinované artičokové srdiečka a sušené paradajky na oleji. Pridajte zálievky podľa vášho výberu a potom pred podávaním pokvapkajte balzamikovým octom.

  1. Grilovaná paprika a paradajková pizza

Jedná sa o ľahko pripraviteľnú pizzu nabitú chuťou a vhodnú pre vegetariánov. Budete potrebovať trochu oleja naplneného cesnakom, nastrúhanú nízkotučnú mozzarellu a obľúbené zálievky. Vybranú zeleninu grilujte asi päť minút a potom natrite olejom naliatým cesnakom a na vrch nastrúhajte nízkotučnú mozzarellu. Pečieme v rúre asi desať minút a potom si pochutnáme!

Tip: Ak si objednávate pizzu, keď idete na večeru, vyberte si vždy tenkú alebo polohustú kôrku. Taktiež sa vyhýbajte mäsovým polevám s vysokým obsahom tuku, ako sú salámy, bravčové mäso a feferónky, a syrom s vysokým obsahom tuku, ako sú Gorgonzola, Blue Stilton a Brie.

Vedel si? Slovo pizza sa považuje za odvodené z latinského slova „ipsa“, čo znamená chlieb.

Pizza Hut bola prvou reťazou pizze, ktorá ponúkla vegetariánsku pizzu s nízkym obsahom tuku.

Najdrahšiu pizzu, ktorú kedy vyrobili, vytvoril Daniel Young, ktorý na výrobu morských plodov minul viac ako 2 000 dolárov. Kôra bola vyrobená z medu, omáčka bola nalievaná do homára a na vrchnú časť patril aljašský kráľovský krab, morský rak, ponorené mušle, raketové listy, krémový fraiche a hľuzovkový olej.

Počet kalórií:

  1. Pizza Margherita = 355 kcal
  2. Mexická pizza = 379 kcal
  3. Vegetariánska pizza = 355 kcal
  4. Zeleninová pizza na grile = 239 kcal
  5. Pečená červená paprika a pizza Artičok srdce = 320 kcal
  6. Grilovaná paprika a paradajková pizza = 234 kcal
  7. Pečená zeleninová pizza = 311 kcal
  8. Pečená cibuľa, huby a olivová pizza = 270 kcal
  9. Pečená zeleninová pizza s kozím syrom = 219 kcal
  10. Štyri-syrová cesnaková pizza = 226 kcal
  11. Pečená zeleninová plnená krustová pizza = 473 kcal
  12. Pečená zeleninová plněná krustová pizza s modrým syrom = 589 kcal