ako na to?

Ako na zdravé raňajky: Čo sú zač?

Pojem „zdravé“ sa pri jedle veľmi často nepoužíva. Nie je však dôvod, prečo by ste nemali jesť zdravé jedlá, ak chcete zostať nažive. Zdravá výživa zahŕňa všetko od ovocia a zeleniny až po celozrnné výrobky a chudé mäso. Všetko sú to dobré veci! Čo to ale presne znamená?

Zdravá výživa pozostáva z kombinácie mnohých rôznych potravín. Každý z nich pomáha udržiavať správne fungovanie tela a predchádza chorobám. Potraviny, ako sú ryby, hydina, orechy, semená a fazuľa, sú príkladmi potravín, ktoré poskytujú základné živiny a sú nízkokalorické. Ukázalo sa, že tieto druhy potravín znižujú rizikové faktory pre srdcové choroby a rakovinu. Sú tiež skvelým zdrojom bielkovín a ďalších vitamínov a minerálov.

Je dôležité si uvedomiť, že zdravá výživa nemusí nutne znamenať konzumáciu veľa nezdravého jedla. Medzi najlepšie veci, ktoré môžete pre seba urobiť, patrí čerstvé ovocie, ovocie a zelenina. Môžete si tiež skúsiť pripraviť vlastné jedlo doma, a nie kupovať balené potraviny. Takto získate kontrolu nad tým, koľko alebo málo určitých prísad je v jedle. A nezabudnite na vlákninu! Je to živina, ktorá udržuje váš tráviaci systém v poriadku a môže predchádzať hemoroidom a divertikulóze.

Existuje veľa rôznych druhov receptov na zdravé raňajky. Jednou z ľahkých možností je pridať si do raňajkových cereálií ovocné plátky. Môžete si pripraviť vlastné ovocné smoothies pomocou nízkotučného alebo odtučneného jogurtu, mlieka, mrazeného ovocia a nejakej šťavy, ak chcete. Jesť ovsené vločky s miešaným ovocím je ďalšou skvelou voľbou pre zdravé raňajky. Rovnako tak aj výroba vlastných domácich granolových tyčiniek z celozrnného ovsa, orechov, sušeného ovocia a ochutených medom.

Existuje iba niekoľko príkladov receptov na zdravé raňajky. Ak skutočne hľadáte zlepšenie svojho zdravia, môže byť vo vašom najlepšom záujme navštíviť odborníka na výživu alebo dietetika a pripraviť vám konkrétnejší stravovací plán. Každý je iný, takže jedna veľkosť nemusí vyhovovať všetkým.

To je len niekoľko nápadov o receptoch na zdravé raňajky. Než však dokončíme tento príspevok, tu je niekoľko rýchlych tipov, ktoré vám pomôžu vyťažiť z vašich raňajok maximum:

Raňajky zjedzte do hodiny po prebudení.

Vynechajte raňajky. Len vás to neskôr viac omrzí a nakoniec viac zjete.

Plánujte dopredu, aby ste mali k dispozícii zdravé možnosti. Vajcia uvarené na tvrdo, ovocie, surová mrkva a zelerové tyčinky sú dobrým občerstvením, ktoré si môžete rýchlo vziať.

Pridajte si do raňajok trochu orechov a vlákniny. Udrží vás dlhšie sýty a dodá vám výživné látky. Ak máte radi mlieko, skúste ho piť namiesto cereálií alebo ovsených vločiek.

Urobenie niekoľkých malých zmien vám môže pomôcť zlepšiť kvalitu vašej stravy. Pred vykonaním akýchkoľvek významných zmien vo svojich stravovacích návykoch sa ako vždy poraďte s lekárom alebo dietetikom. Dúfajme, že vám niektoré z týchto nápadov pomôžu.

Zdravá výživa zahŕňa ovocie, zeleninu, celozrnné výrobky a chudé mäso, ale do správnej výživy patrí aj veľa ďalších faktorov. Nasledujúce tipy vám pomôžu dosiahnuť, aby vaše telo fungovalo na špičkovej efektivite:

Ovocie a zelenina poskytujú základné vitamíny a minerály. Mali by tvoriť veľkú časť vašej stravy.

Vláknina pomáha predchádzať rôznym tráviacim problémom, ako sú zápcha a hnačky. Denne by ste mali konzumovať veľa vlákniny.

Voda je nevyhnutná pre fungovanie vášho tela. Pitie dostatočného množstva vody môže zabrániť bolestiam hlavy a ďalším problémom.

Cvičenie je pre vaše telo dôležité. Zvyšuje váš srdcový rytmus, spaľuje kalórie a pomáha vám zostať aktívnym.
Je dôležité, aby ste sa stravovali vyvážene. Ak chcete vo svojej strave urobiť nejaké zmeny, poraďte sa so svojím lekárom alebo dietetikom.

Tu je niekoľko rýchlych a jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu jesť zdravo bez ohľadu na to, kde ste alebo čo jete:

  • Pred konzumáciou kuracieho mäsa odstráňte kožu.
  • Namiesto bieleho pečiva zvoľte ovsené jedlo alebo celozrnný chlieb.
  • Jedzte radšej paradajkovú omáčku ako krémovú alebo maslovú.
  • Jedzte zemiakovú kašu s odstredeným mliekom a nie s omáčkou.
  • Jedzte skôr kuracie mäso bez kože ako s kuracím mäsom.