ako na to?

Ako na Mindfulness a jeho výhody

Mindfulness je jednou z najefektívnejších techník na zlepšenie vašej pohody. Pomáha vám sústrediť sa na to, čo je skutočne dôležité: viesť zmysluplný život. Ak chcete žiť šťastný život, je potrebné každý deň trénovať Mindfulness Musíte byť vždy v strehu, keď robíte veci, ktoré si vyžadujú sústredenie, napríklad čítanie alebo práca.

Existuje veľa rôznych druhov meditácie, ale všetky majú niečo spoločné: Zahŕňajú zameranie vašej pozornosti na nejaký predmet (zvyčajne myšlienky), zatiaľ čo ignorujú všetko okolo vás. Meditácia Mindfulness je užitočná nielen na zlepšenie vášho duševného zdravia, ale môže tiež zlepšiť vaše fyzické zdravie.

Výhody meditácie

Meditácia zlepšuje koncentráciu a bdelosť. Koncentrácia znamená, že si uvedomujete súčasný okamih a venujete pozornosť všetkému, čo sa deje práve teraz. Bdelosť znamená, že sa stále zameriavate na to, čo sa deje okolo vás, bez toho, aby vás vyrušovali ďalšie myšlienky alebo starosti.

„Nikdy nepokazíš, ak svoje činy zakladáš na láske, pretože je to tá najčistejšia emócia, akú máme. Prostredníctvom lásky môžeš dobyť všetko.“ — Matka Tereza

Je zrejmé, že žijeme vo vysoko stimulovanom svete. V každom okamihu vás môžu napadnúť početné rozptýlenia a požiadavky na vašu pozornosť. Niet divu, že väčšina ľudí má problém sústrediť sa na to, čo sa deje práve teraz.

Jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia začnú meditovať, je zlepšenie schopnosti sústrediť sa a zvýšenie pozornosti. Mnoho štúdií skutočne ukázalo, že meditácia môže posilniť schopnosti vášho mozgu zamerať sa a uchovať si informácie.

Stručne povedané: Mindfulnesszvyšuje vašu schopnosť koncentrácie a bdelosti. Môže vám pomôcť viac si užívať život a znižovať stres. Ak chcete vidieť tieto výsledky z dlhodobého hľadiska, musíte meditovať každý deň.

3 bežné mýty o meditácii … odhalené!

Nemusíte sedieť v nepohodlnej polohe: Nemusíte pri meditácii zaujímať žiadnu zvláštnu polohu, ako je sedenie v lotosovej polohe (t.j. prekrížené nohy). V skutočnosti môžete meditovať takmer kdekoľvek, pokiaľ môžete zostať sedieť pohodlne a bez rozptýlenia. Najlepšie je nájsť si pokojné miesto, kde vás nebudú vyrušovať. Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, meditácia nie je o úplnom vyčistení mysle od všetkých myšlienok. Ak ste začiatočník, potom je normálne, že sa vaša myseľ počas vašich sedení túla a myslí na rôzne veci.

Ide o to, rozpoznať, kedy sa vaša myseľ začne túlať, a potom ju jemne viesť späť do súčasnosti (počas meditácie). Vaša myseľ si zvykne zostať v „meditatívnom stave“ s praxou. Nemusíte meditovať celé hodiny: Nie je žiadny dôvod, prečo nemôžete meditovať celé hodiny, ak máte čas. To je povedané, stále môžete zažiť veľa výhod cvičením meditácie 10 – 15 minút denne. Možno zistíte, že keď získate viac skúseností s meditáciou, budete si môcť predĺžiť sedenie.

Čo je to Mindfulness?

Mindfulnessje duševný stav, v ktorom ste si úplne vedomí prítomného okamihu. Ste plne Mindfulnessk svojmu okoliu a nerozptyľujú vás minulé spomienky ani plány do budúcnosti. Keď si všímate, prežívate život tu a teraz bez posudzovania alebo použitia filtra na svoje myšlienky a vnemy. Stav vedomia má mnoho praktických výhod vrátane zlepšenia pamäti, lepšej koncentrácie, zníženia stresu a väčšieho potešenia zo života.

Meditácia Mindfulness e prax udržiavania stavu vedomia počas meditácie. Znamená to, že ste si úplne vedomí svojich aktuálnych myšlienok, pocitov a vnemov bez toho, aby ste ich posudzovali.

Precvičovanie meditácie Mindfulness môže viesť k hlbokým poznatkom o vás a o svete okolo vás. Je to úžasný spôsob, ako tráviť čas a môže mať významný pozitívny vplyv na váš život.

Ako funguje meditácia Mindfulness?

Možno ste už počuli vetu: „sadnite si a dávajte pozor!“ Mnoho učiteľov to využíva na to, aby pochopili, že študenti by si mali byť stále vedomí toho, čo sa deje v súčasnej chvíli. Táto fráza platí aj pre meditáciu Mindfulness

Meditácia Mindfulness funguje tak, že vás prevedie súborom cvičení, ktoré vám pomôžu zamerať pozornosť na súčasný okamih. Odporúča sa vám uvedomiť si všetky svoje myšlienky, pocity a vnemy z vašej súčasnej situácie.

Na typickom meditačnom sedení zameranom na Mindfulness by ste zamerali vedomie na štyri rôzne oblasti vášho bytia:

Stav mysle držania tela pri dýchaní

Počas každej z týchto fáz by ste si mali byť plne vedomí všetkého, čo v tom okamihu prežívate. Je dôležité zostať v prítomnom okamihu a vyhnúť sa posudzovaniu svojich myšlienok, pocitov alebo vnemov.

Jednoducho si všimnite, čo všetko zažívate, a nechajte to, aby sa to stalo prirodzene.