ako na to?

Ako na dobrú imunitu pre vaše dieťa?

Imunizácia je jedným z najúčinnejších spôsobov prevencie chorôb. Vakcíny sú dodnes veľmi populárne, majú však svoje nevýhody. Niektoré vakcíny spôsobujú vedľajšie účinky, ako je horúčka alebo dokonca smrť. Iné vakcíny vôbec nefungujú (a niektoré fungujú). A potom existujú aj také, ktoré chránia iba pred kiahňami, ktoré boli zo sveta vykorenené v roku 1980!

Aby ste svojim deťom zaistili najlepšiu možnú ochranu, je dôležité vedieť, aké potraviny posilnia ich imunitný systém. Konzumácia týchto potravín má veľa výhod. Napríklad sa nemusíte báť, že ochorejú, ak sú počas cestovania alebo iných aktivít vystavené choroboplodným zárodkom. Budú tiež schopní bojovať proti infekciám lepšie ako bez jedla!

Existuje niekoľko druhov potravín, ktoré môžu posilniť imunitný systém vášho dieťaťa:

Vitamín A: Vitamín A je nevyhnutný pre zdravý zrak, zdravie pokožky, rast vlasov a delenie buniek. Pomáha nášmu telu produkovať protilátky a bojovať proti infekcii. Ak chcete zvýšiť hladinu vitamínu A v tele, každý deň jedzte mastné ryby ako losos alebo tuniak. Užívajte tiež kapsuly z tresčej pečene každý deň (alebo 2-3krát týždenne), aby ste dosiahli maximálnu absorpciu vitamínu A.

Vitamín C: Tento podporovateľ imunitného systému, ktorý je tiež známy ako kyselina askorbová, už dlho preukázateľne zvyšuje odolnosť voči vírusom. Pomáha tiež pri hojení rán a bojuje proti voľným radikálom, ktoré by inak mohli poškodiť dôležité orgánové systémy. Jedzte každý deň pomaranče a ďalšie citrusové plody, aby ste zvýšili prísun vitamínu C. Môžete tiež piť pomarančový džús alebo užívať tabletky na doplnenie každý deň.

Zinok: Tento stopový minerál pomáha telu rásť zdravé bunky podporou syntézy bielkovín. Pomáha vášmu telu bojovať proti vírusom a tiež zvyšuje činnosť bielych krviniek. Skúste jesť viac mäsa, orechov alebo strukovín, aby ste získali túto dôležitú živinu. Môžete tiež brať tabletky na doplnenie, ak sa vám ťažko prijíma dostatok potravy.

Probiotiká: Tieto dobré baktérie pomáhajú pri procese trávenia, ale tiež posilňujú imunitu vášho tela. Jedzte každý deň jogurt, ktorý obsahuje živé aktívne kultúry, aby ste si udržali dobré množstvo probiotík v tráviacom trakte.

Vláknina: Tento nestráviteľný uhľohydrát pomáha vášmu telu vymetaním trosiek, toxínov a odpadu z tráviaceho traktu. Pri prechode cez vaše črevá absorbuje vodu a vytvára mäkkú hmotu, ktorú vaše telo dokáže ľahko vylúčiť. Skúste jesť viac fazule, celozrnných výrobkov, jabĺk a určitej zeleniny, aby ste zvýšili vlákninu vo svojej strave. Spolu s týmito potravinami by ste mali tiež piť veľa vody, aby ste proces uľahčili.

Homeopatické lieky: Tieto prírodné lieky sa môžu užívať vo forme tabliet alebo tekutín. Fungujú tak, že stimulujú prirodzenú liečivú reakciu vášho tela na širokú škálu chorôb. O tom, ako najlepšie zaobchádzať s konkrétnymi potrebami dieťaťa, sa poraďte s vyškoleným homeopatom.

Proloterapia: Tento liečebný prístup spočíva v injekcii roztoku do postihnutých kĺbov pacientov s chronickými bolesťami kĺbov. To posilňuje spojivové tkanivá okolo kĺbov a zmierňuje zápal v oblasti. Je to vynikajúci spôsob, ako získať trvalú úľavu pre pacientov s artritídou, natrhnutými väzmi alebo šľachami alebo inými chronickými bolesťami.

Strava: Mali by byť zdravé a vyvážené, aby poskytovali živiny, ktoré vaše telo potrebuje na boj proti infekcii. Vaša strava by mala pozostávať z chudého mäsa, celozrnných výrobkov, ovocia a zeleniny. Pite veľa vody a obmedzte množstvo spracovaných potravín, ktoré konzumujete (napríklad rýchle občerstvenie).

Zinok na opary: Naneste trochu zinku na opary pomocou špičky Q. Na urýchlenie hojenia a zabránenie strachu môžete použiť aj Lotrimin alebo iný krém proti plesniam.

Reflexná terapia: Ak si nohy pretierate zo strany na stranu a potom smerom hore na žinku alebo na chodidlo, môžete zmierniť bolesť v čeľusti spôsobenú TMJ.

Masáž uší: Jemne masírujte ušný lalok niekoho bolesťou ucha. Môže im pomôcť zlepšiť bolesť, aby mohli spať.

Rotácia zápästia: Druhou rukou držte zápästie a ruku jemne otáčajte v smere hodinových ručičiek. Potom ho otočte proti smeru hodinových ručičiek. Opakujte to asi 1 minútu, aby sa uvoľnilo napätie v celom tele.

Spinálny zákrut: Ľahnite si na chrbát a kolená si položte až k hrudníku. Rukou pomaly otáčajte telom najskôr doprava a potom doľava.