ako na to?

Ako cvičenie zvyšuje priemernú dĺžku života?

Hlavnou vecou, ​​ktorú musíte urobiť, aby ste žili dlhšie, je pravidelné cvičenie. Možno si nemyslíte, že to má význam, ale je to tak. Existuje niekoľko štúdií, ktoré ukazujú, že pravidelná fyzická aktivita predlžuje životnosť až o 10%. Dôvod, prečo vám cvičenie pomáha predĺžiť dĺžku života, je ten, že zlepšuje vaše zdravie a znižuje rizikové faktory chorôb. Patria sem napríklad kardiovaskulárne choroby, cukrovka, rakovina, osteoporóza, obezita a ďalšie. Pravidelné cvičenie je dobré aj pre vaše duševné zdravie.

Pravidelné cvičenie sa neobmedzuje iba na chudnutie. Cvičenie môže zlepšiť vašu celkovú pohodu a dokonca zabrániť alebo liečiť určité stavy, ako sú srdcové choroby, mŕtvica, vysoký krvný tlak, depresie a ďalšie poruchy nálady.

Je dôležité si uvedomiť, že pokiaľ ide o každodenné cvičenie, neexistujú nijaké tvrdé a rýchle pravidlá. Niektorí ľudia potrebujú menej pohybu ako iní, takže musíte experimentovať s tým, čo vám najlepšie vyhovuje. Ak hľadáte spôsoby, ako schudnúť, začnite namiesto behania každé ráno okolo bloku. Ak sa chcete nabrať fit, skúste si zacvičiť jogu alebo plávať. Len sa však uistite, že to nepreháňate!

Existuje veľa rôznych druhov cvičení a všetky majú svoje výhody. Tu je niekoľko príkladov:

  • Kardiovaskulárne cvičenia (napríklad jogging) posilňujú srdcový sval a udržiavajú ho zdravý.
  • Cvičenie s vlastnou váhou (napríklad pomocou činiek) udržuje vaše kosti silné a svaly pevné.

Strečing zvyšuje pružnosť vašich svalov.

Najlepší typ cvičenia je taký, ktorý vás baví. Ak vás behanie nebaví, ale radi tancujete, vyskúšajte tanec. Nájdite skôr niečo, na čo sa tešíte, ako fušku. Ak sa pri cvičení zabavíte, je pravdepodobné, že to budete robiť častejšie.

Na cvičenie nemusíte chodiť do posilňovne. Ak máte izbu, môžete si doma zriadiť priestor na cvičenie. Kúpte si švihadlo, podložku na jogu, nejaké závažia a ďalšie vybavenie, ktoré chcete použiť. Najlepší typ cvičenia je taký, ktorý budete robiť pravidelne, takže ak máte priestor, prečo si niečo nenastaviť?

Stres môže tiež ovplyvniť váš život rôznymi spôsobmi. Môže to spôsobiť, že sa budete cítiť unavení, rozrušení a nevrlí. Preto je dôležité pokúsiť sa nájsť spôsoby, ako to efektívne zvládnuť, aby to nezhoršovalo vaše zdravie alebo neskrátilo váš život. Niektorí ľudia sa uvoľnia tým, že idú so svojimi priateľmi, iní dávajú prednosť prechádzke v parku, zatiaľ čo iní radi udrú loptou o stenu (kontrolovane! :))

Niektorí ľudia sa po dlhom dni uvoľnia tým, že idú na drink so svojimi priateľmi. Iní dávajú prednosť prechádzke v parku, zatiaľ čo iní radi udrú loptou o stenu (kontrolovaným spôsobom!)

Svoje hladiny stresu môžete zvládnuť pravidelným cvičením, dobrým spánkom, pozitívnym výhľadom na život a vyhýbaním sa nadmernému množstvu kofeínu a alkoholu. Je tiež dôležité nájsť si čas na veci, ktoré vás bavia, a hovoriť o svojich problémoch s niekým iným. Ak budete mať všetko zabalené vo vnútri, nezmizne to!

Existuje mnoho spôsobov, ako môžete znížiť hladinu stresu. Jedným z najlepších spôsobov, ako to dosiahnuť, je mať hobby, ktoré vás baví. Koníčky sú skvelým spôsobom, ako odbúrať stres, pretože odvádzajú pozornosť od mysle a pomáhajú vám cítiť sa šťastnejšie.

Medzi ďalšie spôsoby zmiernenia stresu patria meditácia, jóga, masáže, dlhý kúpeľ, počúvanie hudby, čítanie, chodenie s priateľmi a mnoho ďalších. Kľúčové je nájsť tie, ktoré vám vyhovujú.

Ak sa cítite v strese, mali by ste sa vyhýbať veciam, ktoré situáciu ešte zhoršia. To znamená vyhnúť sa kofeínu, alkoholu, cigaretám a nezdravým jedlám. Mali by ste sa tiež pokúsiť ísť na prechádzku alebo robiť niečo, čo vás baví, napríklad počúvanie hudby alebo jazda autom.

Stres je súčasťou života, ale existujú spôsoby, ako s ním žiť a dosiahnuť, aby bol vo vašom živote menej viditeľný.
Nasleduje niekoľko metód zvládania stresu:

Jedným zo spôsobov zvládania stresu je cvičenie. Môže to zahŕňať návštevu telocvične alebo prostú účasť na akejkoľvek fyzickej aktivite, napríklad chôdzi alebo tanci. Cvičením sa uvoľňujú hormóny, vďaka ktorým sa cítite dobre a zmierňujete napätie.

Naučiť sa relaxovať je ďalší spôsob riešenia stresu. To sa dá urobiť rôznymi spôsobmi, napríklad meditáciou, jogou alebo hlbokým dýchaním. Zameranie na dýchanie vám umožní vyčistiť myseľ od stresujúcich myšlienok, ktoré vo vás vyvolávajú úzkosť.

Stres môže súvisieť aj s problémami v práci alebo s problémami s peniazmi. Ak je to váš prípad, je najlepšie pokúsiť sa vyriešiť tieto príčiny problému priamo skontrolovaním vášho rozpočtu alebo rozhovorom s nadriadeným o akýchkoľvek problémoch v práci.

Existujú aj rôzne ďalšie spôsoby riešenia stresu, ako napríklad hra na hudobnom nástroji, maľovanie, písanie atď. Kľúčom je nájsť niečo, čo vás baví, pretože to zaručuje, že sa na danú činnosť budete tešiť.