ako na to?

Aké sú zdravotné výhody medu?

Med je jednou z najvýživnejších potravín na zemi. Obsahuje viac ako 100 rôznych zlúčenín vrátane vitamínov A, B1, B2, C a E, minerálov ako draslík a vápnik, aminokyselín ako lyzín a tryptofán a ďalších stopových prvkov, ako je mangán. Med je tiež bohatý na flavonoidy, o ktorých sa preukázalo, že znižujú zápal v tele. Zistilo sa, že flavonoidy zlepšujú prietok krvi, znižujú hladinu cholesterolu a dokonca zabraňujú rakovine.

Chuť medu sa pohybuje od veľmi jemnej až po mimoriadne silnú v závislosti od druhu použitého medu. Väčšina medov neobsahuje vôbec žiadny cukor ani iné sladidlá, takže nepotrebujú žiadnu pridanú sladkosť. Niektoré medy sú sladšie ako iné, ale všeobecne povedané, nie sú príliš sladké. Nič sa im nestalo!

Praženie pomáha odstrániť časť horkosti a dodáva príjemnú orieškovú chuť. Lepšiu textúru získate, keď pridáte mrkvu priamo do rúry, a nie ju pražiť. Keď si upražíte zeleninu, v skutočnosti ju uvaríte, zatiaľ čo keď ju len vložíte do studenej vody, bude pokračovať v príprave bez toho, aby bola mäkká. Chcete, aby mrkva ľahko prepichla, ale aby sa nerozpadla (stále pevná).

Aký druh medu by som mal použiť?

Tmavšie medy, ako napríklad pohánka, sú robustnejšie a majú silnejšiu chuť ako svetlé medy, ako je ďatelina. Použitie jemnejšieho medu spôsobí jemnejšiu mrkvu, ale s menej výraznou chuťou medu. Výsledkom použitia tmavšieho medu bude pevnejšia mrkva so silnejšou medovou príchuťou. Ak máte pochybnosti, použite jemný miestny med.

Mám pridať nejaké ďalšie prísady?

Ak ste nikdy neochutnali medovú praženú zeleninu, môže vám príchuť pripadať trochu ohromujúca. Pokojne pridajte aj inú koreňovú zeleninu, ako je paštrnák alebo sladké zemiaky, aby ste vyvážili sladkosť. Môžete tiež pridať sušené bylinky a korenie, aby ste dochutili rôznymi príchuťami. Vyskúšajte rozmarín a cesnak pre stredomorskejšiu príchuť alebo šalvia a čierne korenie pre jesenný pocit.

Čo iné môžem robiť s medom glazovanou mrkvou?

Tento istý recept môžete použiť na prípravu skvelej prílohy. Väčšiu mrkvu, paštrnák alebo sladké zemiaky jednoducho nakrájajte na menšie kúsky a podľa potreby upravte čas varenia. Môžete tiež nechať kožu na mrkve, ak chcete. Čas varenia sa môže mierne líšiť, ale pri varení ich len strážte.

Musím najskôr očistiť svoju mrkvu?

Nemusíte najskôr olúpať svoju mrkvu, ale urobíte tak atraktívnejší hotový výrobok. Na ľahké olúpanie môžete použiť kuchynské nožnice alebo môžete použiť škrabku na zeleninu. Aby ste uľahčili lúpanie, najskôr mrkvu posekajte na koncoch.

Pri pečení môžete nechať stred mrkvy neporušený. Možno budete chcieť odstrániť časť vnútornej strany, ak začne tmavnúť alebo bude príliš mäkká.

Tip: Mrkva s medovou glazúrou alebo akýkoľvek iný druh praženej zeleniny sú vynikajúcou prílohou, ktorú si môžete vziať ku kotlíku alebo jesť v deň hry. Nielen, že sú vynikajúce, ale môžu vám tiež pomôcť dostať dennú dávku zeleniny!