ako na to?

Aké sú výhody konzumácie teplého občerstvenia?

Teplé občerstvenie je druh jedla, ktoré obsahuje vysoké množstvo kalórií, ale nie nevyhnutne tuku alebo cholesterolu. Môžu obsahovať niektoré vitamíny a minerály, ako je vápnik, železo, horčík, draslík a zinok. Medzi niektoré druhy teplého občerstvenia patria: krekry, tyčinky z krúpov, ovocné kože (napríklad Fruit Loops), sušené ovocie, ako sú hrozienka a datle, orechy a semená.

Aké sú výhody konzumácie teplého občerstvenia?

Hlavnou výhodou konzumácie teplého občerstvenia je, že dodáva telu energiu a živiny. Po ich zjedení sa budete cítiť sýti, čo vám pomôže vyhnúť sa prejedaniu. Ďalšou výhodou je, že udržujú vašu hladinu cukru v krvi stabilnú, takže pri jej konzumácii nemáte prudký nárast hladiny cukru v krvi. Tieto druhy potravín tiež pomáhajú predchádzať prírastku hmotnosti a cukrovke.

Koľko kalórií potrebujem za deň?

Neexistuje tvrdé a rýchle pravidlo, koľko kalórií potrebujete každý deň. Najlepšie je však konzumovať menej ako 2 000 kalórií denne. Ak sa snažíte schudnúť, pravdepodobne budete chcieť znížiť počet spotrebovaných kalórií každý deň.

Ak sa snažíte udržať si svoju súčasnú váhu, bolo by lepšie, keby ste skonzumovali 2 500 až 3 500 kalórií denne.

Ak sa snažíte pribrať, najlepšie by bolo skonzumovať viac ako 3 500 kalórií denne.

Aký je rozdiel medzi nízkokalorickým a nízkosacharidovým občerstvením?

Je to ľahké: nízkokalorické občerstvenie obsahuje menej ako 200 kalórií na porciu, zatiaľ čo nízkosacharidové občerstvenie obsahuje menej ako 20 g sacharidov na porciu. To je krátka a sladká definícia týchto dvoch druhov potravín.

Môže byť občerstvenie nízkokalorické aj s nízkym obsahom sacharidov?

Áno! Veľa občerstvenia v skutočnosti je. Môžete si napríklad kúpiť krekry s príchuťou a majú zvyčajne veľmi nízky obsah kalórií aj sacharidov. Týmto spôsobom môžete nájsť veľa možností.
Zo zoznamu teplého občerstvenia si môžete vybrať nízkokalorické občerstvenie a zo zoznamu studeného občerstvenia si môžete vybrať občerstvenie s nízkym obsahom sacharidov. Vyberte si a podľa potreby vyberte konečný zoznam občerstvenia, ktoré sa zmestia do vášho vzorového stravovacieho plánu.

Koľko porcií každého občerstvenia by som mal zahrnúť do svojho stravovacieho plánu?
Môžete sa rozhodnúť sami podľa svojich vlastných preferencií. V zozname nižšie sú uvedené niektoré veľkosti porcií rôznych občerstvenia.

„Veľkosť porcie“ označuje množstvo, ktoré sa počíta ako jedna porcia daného jedla. Toto je to, čo je napísané na štítkoch s údajmi o výživovej hodnote. Pozrite sa na niektoré výživové štítky, aby ste zistili, aká je veľkosť porcie. V niektorých prípadoch to môžu byť 2 šálky popcornu alebo 4 krekry. Počet porcií, ktoré zahrniete do svojho vzorového stravovacieho plánu, bude závisieť od výživového obsahu každého občerstvenia a vašich osobných preferencií. Tu uvádzame niektoré veľkosti porcií, ktoré môžete použiť ako referenciu:

Teraz by ste mali mať lepšiu predstavu o tom, aké občerstvenie bude najlepšie vložiť do vášho vzorového plánu stravovania. Pamätajte, že v prípade potreby môžete kedykoľvek upraviť množstvo každého občerstvenia. Vaším cieľom je dosiahnuť, aby bol váš stravovací plán čo najvyváženejší a aby bol dodržaný časový rámec pre každé jedlo.
Pri vytváraní vlastného stravovacieho plánu využite poskytnutý zoznam občerstvenia a ukážkový stravovací plán ako osnovu na zostavenie vlastného stravovacieho plánu.

Pamätajte, že úlohy môžete plniť v inom poradí, ako je tu uvedené. Môžete tiež vykonať zmeny a zámeny, ktoré vyhovujú vašim preferenciám alebo potrebám.

Napríklad možno bežne nemáte kávu s raňajkami, ale máte radi čokoládu. Do ovsených vločiek by ste mohli pridať pár čokoládových lupienkov, aby jedlo lepšie chutilo a pritom zostali v súlade s výživovými pokynmi.
Váš plán sa bude líšiť aj počas prázdnin alebo počas prázdnin, keď pravdepodobne budete jesť viac alebo menej. Vaše telo bude tiež odlišné v apríli ako v novembri. Mali by ste aktualizovať svoj stravovací plán podľa toho, ako sa mení vaše telo a úroveň aktivity, aby ste zaistili, že prijímate správne množstvo výživných látok na splnenie svojich cieľov.


Ako vidíte, plánovanie jedla nemusí byť len nejaká náročná veda, ktorú môžu využívať iba veľké spoločnosti zaoberajúce sa výživou. Môžete si ľahko vytvoriť jednoduchý plán, ktorý bude obsahovať jedlá, ktoré vám chutia a sú pre vás dobré.

Pri vytváraní vlastného stravovacieho plánu použite tohto sprievodcu a svoj vlastný zdravý rozum a nemali by ste mať problém s tým!

Kam odtiaľto ísť

Sprievodca ste dokončili! Tu je rýchly zoznam toho, čo môžete robiť ďalej: Vytlačte si túto príručku a použite ju ako referenciu. Môžete to skontrolovať kedykoľvek, keď budete jesť, aby ste sa uistili, že vaše jedlo je čo najvyváženejšie.Môžete sa tiež vrátiť na začiatok tejto príručky a prečítať si ju znova. Je tu veľa skvelých informácií a nie je na škodu prečítať si ich viac ako raz!