ako na to?

Aké sú výhody a nevýhody pečenie zeleniny?

Pečenie zeleniny je jedným z najobľúbenejších spôsobov jej prípravy. Existuje mnoho rôznych spôsobov praženia zeleniny, ale všetky majú svoje vlastné výhody a nevýhody. Môžete zeleninu pražiť pri rôznych teplotách alebo časoch. Niektorí ich radšej varia dlhšie ako iní, čo sťažuje výber toho, čo najlepšie vyhovuje vašim potrebám.

Hlavnou vecou, ​​ktorú musíte mať na pamäti pri výbere času pečenia vašej zeleniny, je to, že chcete, aby boli dostatočne jemné, aby boli stále chutné, ale aby neboli kašovité. Ak príliš zmäknú, rozpadnú sa a budú mať nevýraznú chuť. Tiež, ak ich prepečiete, už nebudú chrumkavé; namiesto toho sa zmenia iba na mazľavé neporiadky.

Tu je niekoľko tipov na varenie zeleniny:

Ako dlho pražím?

Existujú dva druhy zeleniny, ktoré môžete pražiť: čerstvá a mrazená. Čerstvé produkty budú zvyčajne kvalitnejšie, ale mrazená zelenina býva lacnejšia a vydrží dlhšie. Mrazená zelenina vyžaduje osobitnú starostlivosť, pretože pri príprave nepotrebuje toľko pozornosti, ale vždy je dobré ju mať pri sebe, pretože dobre zmrzne! (Sú dokonca vynikajúce na prípravu polievok! Stačí ich vhodiť do hrnca s polievkou alebo dusením.)

Pokiaľ ide o čerstvú zeleninu, treba hlavne myslieť na to, koľko času máte. Ak nemáte toľko času na prípravu, potom je zmrazenie dobrou voľbou, ako už bolo spomenuté vyššie. Môžete si tiež kúpiť vopred nakrájanú a predpranú zeleninu (často nájdete v sekcii produkty), ktorá však môže byť nákladnejšia.

Tu je niekoľko príkladov, ako si môžete pripraviť zeleninu. Sú to iba odhady a netreba ich presne dodržiavať.

Lacné a rýchle:

Paprika – Paprike sa paprička pečie len asi desať minút, takže sú vynikajúce na rýchle občerstvenie alebo jedlo. Hornú a spodnú časť korenia jednoducho nakrájajte a potom nakrájajte na prúžky. Paprikové pásiky dajte na plech a vložte do rúry. Väčšina ľudí rada najskôr naolejuje panvicu, aby sa nespálila, ale nie je to potrebné, ak máte kvalitnú panvicu.

Cibuľa – Cibuľu môžete nakrájať na veľké kúsky, potom ju stačí hodiť do rúry. Zmäknú a začnú karamelizovať, takže ich nenechávajte príliš dlho!

Karfiol – karfiol nakrájajte na veľké kvietky a poukladajte ich na plech. Navrch môžete pokvapkať trochou olivového oleja, aby ste mu dosiahli príjemnú chuť.

Brokolica – stonku odrežte z hlávky brokolice a hlávku nakrájajte na ružičky. Florety preložíme na plech a vhodíme do rúry na asi pätnásť minút. Môžete pridať trochu oleja, aby ste im nevyschli a aby lepšie chutili.

Špargľa – Špargľu môžete hodiť na plech a pražiť ju, kým nie sú jemné. Počas pečenia však špargľu sledujte, pretože sa ľahko pripáli.

Cuketa – Cuketa nevyžaduje pred pražením žiadne prípravné práce. Nakrájajte ho na veľké dosky a vložte ho do rúry na asi dvadsať minút.

Huby – Huby majú tendenciu počas varenia nasiaknuť veľa tekutiny, takže pred pridaním ďalších prísad by ste mali panvicu naolejovať alebo vložiť do misky. Huby môžu rýchlo prejsť od hotovej k spálenej, takže ich pozorne sledujte. Ak používate veľké čiapky portobello, varenie im bude trvať asi pätnásť minút. Cremini a baby bella zaberú o niečo menej času.

Mrkva – Mrkvu môžete nakrájať na veľké kúsky a vložiť do rúry na desať až pätnásť minút, aby bola jemná. Väčšina ľudí si pred pražením rada naleje trochu oleja, ale nie je to potrebné.

Karfiol – Karfiol môžete tiež nakrájať na kúsky a vložiť ich asi na pätnásť minút. Po desiatich minútach kúsky určite zahoďte, aby sa rovnomerne uvarili.

Lacné a pomalé:

Zemiaky – päťlibrové vrece zemiakov si môžete kúpiť za menej ako dolár. Všetko, čo musíte urobiť, je nakrájať ich na veľké kúsky, potom ich piecť asi hodinu.

Kapusta – Pretože kapusta je pomerne lacná, je to dobrá zelenina, ktorá sa dá naučiť kvasiť a premeniť sa na kyslú kapustu alebo podobné jedlo. Príprava však môže trvať niekoľko týždňov, takže to nezvládnete hneď.

Cibuľa – Vak s cibuľou si môžete kúpiť za menej ako dolár. Len čo ich získate, môžete ich bez chladenia skladovať až päť mesiacov. Cibuľu môžete použiť takmer vo všetkom, čo vyžaduje nesladkú zeleninu. Stačí ich nakrájať a hodiť do jedla.

Fazuľa – Pol kila sušenej fazule dostanete za menej ako dolár. Pravdepodobne budete chcieť zaobstarať si rôzne farby, aby ste zvýšili svoju výživovú hodnotu. Na prípravu ich musíte cez noc namočiť, scediť a potom ich uvariť do mäkka. Uistite sa, že ste vodu, ktorá ich varí, udržiavali až po ich vypustení, pretože práve to obsahuje väčšinu výživných látok.

Zemiaky – ak máte priestor, môžete zemiaky skladovať až dva mesiace. Len sa uistite, že sa navzájom nedotýkajú.